Istraživanje javnog mnjenja (stavova, povjerenja, uvjerenja i mišljenja), uključujući istraživanja političkog javnog mnjenja
Razvoj komunikacionih strategija i izgradnje imidža u odnosu na podatke o ciljnoj grupi kojoj se poruke komuniciraju i testiranje poruka
Istraživanja za potrebe segmentacije tržišta, određivanja cijene, oglašavanja i razvoja proizvoda
Istraživanje zadovoljstva klijenata i kupaca
DeFacto sprovodi B2B istraživanja, koristeći sveobuhvatnu bazu podataka o pravnim licima registrovanim u Crnoj Gori
Computer-assisted telephones interviewing je način prikupljanja podataka telefonskim putem, uz pomoć kompjutera. Ispitanici bivaju nasumično izabrani iz baze telefonskih brojeva, nakon čega im obučeni anketari postavljaju pitanja iz upitnika i odgovore unose u kompjuter. DeFacto posjeduje bazu od preko 950.000 fiksnih i mobilnih telefona, registrovaih u Crnoj Gori, što omogućava visoku reprezentativnost dobijenih nalaza. Takođe, telefonsko istraživanje je brže od terenskog, i samim tim pogodno za kratka istraživanja kod kojih je prioritet što prije dobiti rezultate.
Computer-assisted personal interviewing je najpouzdaniji i najprecizniji način prikupljanja podataka za crnogorske prilike. Podaci se prikupljaju tako što anketar lično obilazi nasumice odabrana domaćinstva i anketira slučajno izabranog ispitanika. Podatke unosi na tabletu, što omogućava kvalitetnu kontrolu (pored logičke, moguća je i kontrola dužine odgovora, GPS praćenje kretanja tableta i sl.)
Computer-assisted web interviewing predstavlja online anketiranje. Ispitanici popunjavaju anketu koja im je upućena putem mail-a, sms poruke, ili putem linka koji je distribuiran na društvenim mrežama. Ova tehnika istraživanja omogućava prikupljanje velikog broja odgovora, praktično u realnom vremenu i smatra se budućnošću anketiranja. DeFacto ulaže značajne napore u inovacije kada je u pitanju internetom posredovano anketiranje.
Paper and pencil interviewing predstavlja prikupljanje podataka upotrebom štampanog upitnika. Anketari na terenu intervjuišu ispitanike licem u lice (face-to-face) bilježeći njihove odgovore u štampani upitnik, nakon čega se prikupljeni podaci unose u bazu. Tehnika je pogodna za intervjuisanje nepovjerljivijih ispitanika, ali polako izlazi iz upotrebe.
Studija slučaja podrazumijeva dubinsko ispitivanje određenog slučaja. Po prirodi ovaj metod je idiografski i u osnovi deskriptivan. Cilj analize je prikupljanje velikog broja informacija o određenom fenomenu koji često reflektuje društvene prakse, institucionalne mehanizme i društvene obrasce.
Analiza dostupnih dokumenata i literature (Desktop research) podrazumijeva pretragu, analizu i strukturisanje informacija o temi istraživanja iz relevantnih izvora. Istraživački tim analizira dostupne baze podataka, zvanične podatke, izveštaje javnih i privatnih institucija, sistematizujući postojeće znanje, najčešće kao prvi korak daljem istraživanju.
Dubinski intervju je metod za ispitivanje ličnih stavova, uvjerenja i vrijednosti koje omogućava sagovorniku da detaljnije iznese i obrazloži svoje mišljenje, bez uticaja grupe. Dubinski intervju se sprovodi u formi neformalnog razgovora, nestruktuiranog, polu-strukturiranog ili struktuiranog intervjua. Najčešće se primjenjuje kada sagovornik ima određeno specijalističko znanje i informacije o temi istraživanja.
Grupni razgovori o određenoj temi, pojavi ili proizvodu. Ispitanici se biraju na način da svojim karekteristikama odgovaraju profilu ciljne grupe čiji stav nas interesuje. Moderator najčešće podstiče slobodan tok konverzacije u formi polu-struktuiranog grupnog intervjua. Rezultat nisu samo prikupljeni stavovi, već i uočena dinamika među ispitanicima.
(Mystery Shopper) je efikasan način za evaluaciju kvaliteta usluge klijenta. Sprovodi se na način što se obučeni anketari pojavljuju u ulozi kupca klijentovih usluga i tako prikupljaju relevantne informacije o kvalitetu usluge i proizvoda koje klijent nudi. Mystery shopping je posebno prigodan za prodajne lance, banke, hotele, bioskope, restorane.
Poslovno-logistički centar Morača,
8. Marta, broj 55
Podgorica, Crna Gora